De SEO-baan combineert veel verschillende vaardigheden van andere digitale beroepen: marketeers, analisten, UX-specialisten en ontwikkelaars. Het grote aantal taken en informatie dat bij het werk wordt gebruikt, bemoeilijkt soms het werkproces en beïnvloedt de efficiëntie van een specialist. Hij probeert alles te doen, maar het mocht niet baten: KPI’s worden niet behaald, het verkeer daalt en het aantal taken neemt op geen enkele manier af … Systematisering helpt het probleem op te lossen. In dit artikel laten we je zien hoe je je SEO-workflow zo organiseert dat je voor alles genoeg tijd hebt en geen enkele taak wordt gemist. Dus een goede SEO-professional die zijn resultaten wil verbeteren, moet:
Een SEO-specialist moet constant de vinger aan de pols houden van het project: de dagelijkse beschikbaarheid van de site opvolgen, kijken of de site of zijn pagina’s uit de index zijn verdwenen, of de posities zijn gedaald na het updaten van het volgende zoekmachine-algoritme, enz., En op basis van de analyse tijdig neem de nodige maatregelen. Als er veel projecten zijn, kan dit hele proces, dat zich van dag tot dag herhaalt, enorm veel tijd in beslag nemen. Dit is hoe een SEO-specialist wordt geconfronteerd met de vraag om routinetaken te automatiseren. We nemen onder meer monitoring op:
Door dit soort automatisering kan een SEO-specialist de dag beginnen met snelle gegevensanalyse. En dit is, geloof me, niet langer dan een koffiepauze in de ochtend. Taken plannen en verwachte resultaten vastleggen Wanneer een nieuwe klant bij ons komt voor promotie, bouwt de SEO-specialist eerst een eerste promotiestrategie op en stelt vervolgens een gedetailleerd werkplan op voor de komende 1-3 maanden, rekening houdend met prioriteiten, budget en andere factoren. Dit is nodig om tijdig te kunnen plannen, vertragingen in de uitvoering van taken en hun redenen vast te leggen en om snel actie te kunnen ondernemen als er iets misgaat. Wat betreft de tools, een gewone tafel is geschikt om het grote geheel te volgen:
De status en datum van de instelling helpen om bij te houden of deze of gene taak “bevroren” is. Ook worden hier de prioriteiten van de klant aangegeven, zijn er links naar specifieke taken en gegevens over kosten voor elk van hen, waardoor u het projectbudget nauwkeurig en efficiënt kunt besteden. Naast het werkplan maken we altijd een prognose. Hij suggereert met welk resultaat en met welke snelheid de specialist moet komen, en helpt ook om op tijd te stoppen en het plan aan te passen als het tussenresultaat slechter is dan verwacht. In een maandelijkse prognose geven we meestal gegevens over verkeer of verzoeken weer. Soms is de prognose gebaseerd op de posities en zichtbaarheid van de site in de PS. Deze aanbevelingen kunnen de basis vormen voor uw eigen prestatieverbeteringssysteem. Lees, kies, probeer en verbeter uw workflow met de technieken en tools die u bevallen en waarvoor u geschikt bent.
Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden. E-mail: info@webdevelopmentapp.com |
https://webdevelopmentapp.com/nl/online-marketing.html |